Een glaasje cola...


Eigen ervaringen uit lang vervlogen tijden zijn de basis van Fiksi geweest. Wij, Rob en Jarno, groeiden op tijdens de opkomst van de computer. Midden jaren 80 deed de homecomputer zijn intrede bij ons. Beiden werden gegrepen door de techniek en mogelijkheden. Het was echter tevens de tijd dat slechts enthousiastelingen met een meer dan normale belangstelling voor het apparaat zich er mee bezighielden en zich de nodige kennis verwierven. Nu zouden we ze 'geeks' noemen.

Daarna rukte de PC op onder het grote publiek. Het werd een onmisbaar apparaat voor vele dagelijkse toepassingen. Toch was het apparaat voor de doorsnee gebruiker niet altijd begrijpelijk. Wij hadden een kennisvoorsprong en als er zich een probleem voordeed, wisten velen ons te vinden.

"Jij hebt er verstand van, kom je me even helpen?" Later werd het: "Ik heb jouw nummer doorgegeven aan [iemand waarvan je nog nooit gehoord had] en gezegd dat jij wel even kunt langskomen voor zijn computerprobleem." Voordat je het wist zat je als tiener bij mensen die je niet of nauwelijks kende een aantal uren een probleem op te lossen. Bij vertrek mocht je blij zijn als je ondertussen een glas cola had gekregen.

De tijden en technieken zijn veranderd maar behoefte aan hulp bij elektronica aan huis is er nog steeds. Met onze ervaringen in het achterhoofd ontstond het eerste idee voor Fiksi. Een platform om consumenten met een hulpvraag te koppelen aan handige computerstudenten die tegen eerlijke, vaste prijzen een klus kunnen uitvoeren. Want wij zijn ervan overtuigd dat consumenten voor goede digitale hulp aan huis méér dan een glaasje cola over hebben.



Een glaasje cola...


Eigen ervaringen uit lang vervlogen tijden zijn de basis van Fiksi geweest. Wij, Rob en Jarno, groeiden op tijdens de opkomst van de computer. Midden jaren 80 deed de homecomputer zijn intrede bij ons. Beiden werden gegrepen door de techniek en mogelijkheden. Het was echter tevens de tijd dat slechts enthousiastelingen met een meer dan normale belangstelling voor het apparaat zich er mee bezighielden en zich de nodige kennis verwierven. Nu zouden we ze 'nerds' noemen.

Daarna rukte de PC op onder het grote publiek. Het werd een onmisbaar apparaat voor vele dagelijkse toepassingen. Toch was het apparaat voor de doorsnee gebruiker niet altijd begrijpelijk. Wij hadden een kennisvoorsprong en als er zich een probleem voordeed, wisten velen ons te vinden.

"Jij hebt er verstand van, kom je me even helpen?" Later werd het: "Ik heb jouw nummer doorgegeven aan [iemand waarvan je nog nooit gehoord had] en gezegd dat jij wel even kunt langskomen voor zijn computerprobleem." Voordat je het wist zat je als tiener bij mensen die je niet of nauwelijks kende een aantal uren een probleem op te lossen. Bij vertrek mocht je blij zijn als je ondertussen een glaasje cola had gekregen.

De tijden en technieken zijn veranderd maar behoefte aan hulp bij elektronica aan huis is er nog steeds. Met onze ervaringen in het achterhoofd ontstond het eerste idee voor Fiksi. Een platform om consumenten met een hulpvraag te koppelen aan handige computerstudenten die tegen eerlijke, vaste prijzen de klus kunnen uitvoeren. Want wij zijn ervan overtuigd dat consumenten voor goede digitale hulp aan huis méér dan een glaasje cola over hebben.


Fiksi in de media

 
AD_grijsAD_rood
Grijs_Indebuurtindebuurt_rood
TubantiaTubantia-rood
 


Hoe werkt het?



EXPERT ZOEKEN